Upplevelsen i fokus

    Primewine, en av Sveriges största vinimportörer, är unika i branschen eftersom deras marknadsföring fokuserar på varumärken, istället för på det egna namnet.

    Ratius uppdrag var dels skapa ett monterkoncept som var så väl skalbart som återanvändningsbart, det vill säga att montern är funktionell och tilltalande oavsett av mässhallens utseende, dels att skapa en känsla runt varje varumärke. Målet är att besökarna skulle ”uppleva” vinet istället för att bara smaka på det.

    Vi behövde också skapa så mycket yta för servering som möjligt, samtidigt som det var nödvändigt med en stor yta för förvaring av flaskor. Genomförandet
    gjordes med mycket grafisk produktion och lek med lager på lager, plus att vi blandade olika texturer och material.

    Primewine trivdes väldigt bra i sin monter och tyckte att vi verkligen lyckats med att få fram själen i de olika varumärkena. Det var mycket lättare att prata om vinerna när känslan redan fanns där.Byggmässa i Göteborg