Infranord på Nordic Rail

    Att lyfta fram en tilldragande monter och presentera Banverkets om profilering till Infranord med nya värdeord, ny grafisk profil, ny logotype. Vi fick tre delar vi skulle arbeta med:
    Rekrytering – Interaktiv del- Infranords projekt
    Målet med mässan var att presentera Infranord och deras projekt i Norden och rekrytera nytt folk.

    Idé och funktion:
    En inbjudande monter som representerar Infranords varumärke med ny grafisk profil, ny logotype och nya värdeord.
    Infranord inbjuder till rekrytering på denna branschmässa och till det har vi skapat en komfortabel rekryteringdel för detta ändamål.
    Vi har lyft fram arbetsyta längs väggen med för att visa Infranords projekt med en 2 meters detaljrik karta.
    Vi har valt en större LCD skärm för filmvisning samt en större takvepa som syns väl på håll. Vi framhäver även projekt längs väggen i form av tavlor.
    Till den interaktiva delen av Infranords monter presenteras här en tävlingsdel i disken
    Den orangea färgen med sin värme och energi symboliserar säkerhet.
    Formen av ” Öglan” i Infranords ”o” framhävs i de sociala sittdelarna samt i utformningen utav diskarna

    Mattan läggs i montern med en känsla av en gång så som man som besökare känner sig välkommen att gå in.

    Allt profileringsmaterial skall framhävas och vara väl överensstämt med Infranords nya uttryck